Działania marketingowe organizowane w ramach rozmów telefonicznych oraz dodatkowo telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi stosowanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.
Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im treści. Infolinia z punktu widzenia przedsiębiorstwa może być idealnym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci sprzedaży, świetnie sprawdza się również w aktualnej obsłudze kontrahentów, którzy mogą tu znaleźć fachową pomoc i skorzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia ma możliwość być zakładana z różnych powodów, może też służyć różnym celom. W większości wypadków pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby mają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im treści na zagadnienie produktu albo usługi , a ponadto sposobu ichniejszym zakupu. Infolinia sprzyja też w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych klientów. A to bardzo bardzo ważna sprawa. Infolinia daje możliwość nabywcom firmy na składanie zamówień , a dodatkowo zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo może efektywnie rozwijać swoją podstawę danych, pozyskując dane potencjalnych kontrahentów, bądź też rozszerzając swoją wiedzę na temat tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje wiedzę praktyczną, poprawnie prowadzona infolinia poprawnie sprawdza się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych kampanii reklamowych.