Maglownica to całkiem inaczej zębatkowa przekładnia kierownicza montowana w samochodach. Dzięki niej koła skręcają. Kierowca rusza kierownicą a przy pomocy maglownicy ten ruch zostaje przeniesiony na koła.
O ile pojawia się problem z maglownicą, samochodem trudno dostać się wręcz do warsztatu. Zwykle naprawa maglownicy łódź nie jest kosztowna, pod warunkiem, że kierowca nie zwlekał zbyt długo z naprawą. Przy problemach z maglownicą kręcanie staje się niemalże niemożliwe, dlatego nie wolno ignorować pierwszych objawów awarii i udać się do warsztatu. Zwykle awaria objawia się tym, że kierowca słyszy nienaturalne stukanie w kierownicy. Nierzadko wręcz na wolnych obrotach, nie tylko przy skręcaniu w trakcie jazdy. Ażeby sprawdzić stan maglownicy, powinno się rozkręcić samochód. Inaczej nie da się sprawdzić, czy z maglownicą stało się coś złego. Poza tym maglownica to jedna z części samochodowych, która się zużywa w trakcie codziennej eksploatacji. Nie za każdym razem niezbędna jest wymiana, czasami wystarczy jedynie regeneracja maglownicy łódź. W współzależności od modelu auta, a także doświadczenia i stylu jazdy kierowcy, maglownica daje o sobie znać po przejechaniu około 200-300 tyś. kilometrów. Jeśli awaria pojawia się częściej, to znaczy że samochód sporo jeździł po dziurawych drogach a kierowca nie zwalniał wtedy i narażał cały układ kierowniczy na duże drgania. Zdaniem niektórych mechaników po wymianie maglownicy konieczne jest ustawienie geometrii kół – to można zrobić na każdej stacji diagnostycznej.
Sprawdź również informacje na stronie: naprawa maglownicy łódź.