Pozycjonowanie stron to ważny detal długotrwałej kampanii marketingowej. Ułatwia danej witrynie zajęcie wysokiej pozycji na liście rezultatów szukania w wielu wyszukiwarkach, z Wyszukiwarkę na czele, co znacznie zwiększa liczbę odwiedzin. Umożliwia również na efektywne budowanie zaufania do danej marki lub produktu, sprawiając, że zapiszą się one na trwale w świadomości ewentualnych klientów i będą łatwo przez nich rozpoznawane.
Proces pozycjonowania w kampanii marketingowej można podzielić według dwóch stosowanych metod, on-page , a oprócz tego off-page. Pierwsza z nich zajmuje się wszystkimi kwestiami związanym z przygotowaniem danej witryny pod kątem mechanizmów szukania, nazywanych robotami, tak aby była dla nich dużo lepiej widoczna oraz zrozumiała. Druga metoda obejmuje z kolei całość działań, jakie są podejmowane poza samą stroną, które posiadają na celu wzmocnienie skuteczności oddziaływania jej treści i opisujących ją słów , a oprócz tego fraz kluczowych. Zdarzają się czasem przypadki uciekania się do dwuznacznych moralnie środków, takich jak nielegalne kupowanie linków i pomimo że mogą one gwarantować ogromną efektywność, to jednak są niezgodne z zasadami wyznaczonymi przez Google. Nie warto ichniejszym stosować, a wykrycie skutkuje najczęściej poważnymi konsekwencjami, ze zbanowaniem danej witryny włącznie. Nie gorzej zatem skoncentrować się na metodzie on-page, którą w pełni akceptuje Wyszukiwarkę, dzięki której można zaprezentować użytkownikom globalnej sieci, że wszystkie informacje, jakie danym momencie potrzebują, bez dylematu wynajdą na naszej stronie. By to osiągnąć, powinno się trzymać się kilku sprawdzonych zasad, zapewniając przede wszystkim użytkownikom jak najwygodniejszą obsługę strony, która powinna być przejrzysta i czytelna z rewelacyjnie zaprojektowaną nawigacją. Witrynę trzeba również zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych, w szczególności użytą grafikę czy zdjęcia, dzięki czemu przyspieszymy czas jej ładowania. Każda projektowana w tym momencie strona musi także uwzględniać zasady responsywności, które są aktualnym standardem preferowanym, wdrażanym i rozwijanym przez Wyszukiwarkę.
Zobacz również: profesjonalne strony zapleczowe.