Logo jest znakiem rozpoznawczym, którym okazuje się wiele firm. Wiele z nich nie posługuje się nawetdosłownie nazwą, a w wielu przypadkach tylko logo.
Jeżeli jest ono charakterystyczne i ogólnie znane, to każdy jego odbiorca i tak posiada pojęcie z jaką firmą ma do czynienia. Takie rozpoznawalne logo to bardzo ważny atrybut dla firmy. Dlatego tworzenie logo zazwyczaj powierza się profesjonalistom, którzy w tej dziedzinie mają bardzo duże praktykę. Jeżeli właściciele firm muszą płacić za takie projekty, to wymagają, aby był one jak najlepsze i jak najbardziej odpowiadały ichniejszym potrzebom.
Jeśli takie zlecenie się daje, to w wielu przypadkach określa się wymagania względem niego. Nierzadko właściciele firm mają własne ulubione kolory, które w takim logo pragną wykorzystać. Niekiedy kreacja logotypu zostaje od początku do końca zdana na fachowców i to wówczas oni mają najwięcej do powiedzenia. Zdarzają się ponieważ takie osoby, które nie mają bladego pojęcia na zagadnienie tego, jak mogłoby wyglądać logo ich firmy. Nie posiadają żadnych skojarzeń ani preferencji. Osoby takie najczęściej zdają się na edukację i wiedzę praktyczną fachowców i liczą na to, że zaproponują im oni coś na miarę ichniejszym nadziei. W każdym przypadku, gdy tworzone jest logo opracowuje się go w kilku wariantach i w takiej postaci przedstawia się klientowi. Niekiedy propozycje te przesyła się drogą e-mailową. Jeśli któryś z nich jest wyjątkowo preferowany, to jemu poświęca się w późniejszym czasie uwagę i dopracowuje według swojego gustu albo według oczekiwań klienta. Nie posiada znaczenia czy wytwarza się tanie projekty logo, czy ich ceny są wyższe. W każdym przypadku to do klienta polecam ostateczna decyzja odnośnie tego, jakie logo zostaje zaakceptowane. On za nie płaci i ona ma się nim okazywać, więc jemu przede wszystkim ma się ono podobać. Tym bardziej takie logo zazwyczaj na stałe przypisuje się do danej marki.
Źródło informacji: www.whiteart.pl/portfolio/logo .