Generowanie leadów i lejek sprzedażowy

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim zakładzie usługowym? Jeżeli chcecie zlecić pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto wiedzieć, że pozyskany klient nie jest równy każdemu innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie zawsze okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy też reklamy internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to głównie w przypadku, gdy dana firma koncentruje się jedynie na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie uzyskać X klientów, jednak tak de facto koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda naprawdę imponująco, jednak koniec końców są to niewiele wartościowe leady. W pewnych sytuacjach winny temu jest handlowiec, który wybiera złą grupę docelową, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy na przykład. zawarte na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak na przykład. wówczas, gdy klient ma obiecane jakiś bonus albo gratis w zamian za to, że zostawi swoje dane teleadresowe lub kontaktowe. W takim przypadku klient tak realnie nie jest interesujący się usługą albo produktem, a tylko wspomnianym gratisem czy także bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest po prostu nieefektywne i w bardzo wielu sytuacjach nie ma sensu.

Zobacz także: handlowiec.